2011. szeptember 29., csütörtök

Inzulin rezisztencia

Azt olvastam, ha valakinek inzulin rezisztenciája van akkor az meggátolhatja a teherbe esést!És mivel a BMC-ben is már az új betegeknek alapból elvégzik ezt a vizsgálatot, gondoltam fontos lehet!Azt azért nem értem, hogy régieknek miért nem nézik.....elég érdekes???
Na mindegy úgyis kell mennem vérvételre , megkértem a háziorvosomat nézzünk IR-t is!
Kalocsán nem mennek egyszerűen a dolgok!A laborban azt mondták, hogy csak a sima vérvételt csinálják meg , és megnézik az éhgyomri cukorszintemet , mert még erről nekik nincs eredményük és másnap menjek vissza a terhelésre!Nem értettem miért van így , hát a cukorterhelés is éhgyomri méréssel kezdődik!Ők tudják, nem vitatkoztam.
Másnap (2009.07.30.) visszamentem a cukorterhelésre, mert ez ugyan az mint  a sima cukorterhelés csak  a cukor szint mellett inzulin szintet is néznek!!Azt Kalocsán elfelejtették közölni, hogy Ők inzulint nem tudnak nézni csak cukrot ez az eredménynél derült ki! :-((   Ilyet, legalább szóltak volna és akkor eldönthetném, hogy megcsináltatom-e egyáltalán vagy elmegyek máshova!
Egy hónap múlva a BMC-ben kivertem a balhét, a régi betegeknek is csináljanak IR vizsgálatot, ne csak az újaknak!!!Kicsit húzták a szájukat, de végül megcsinálták a vizsgálatot!
Az eredményem:
Vércukor a terhelés előtt : 5,6 mmol/L  (ref:3,6-5,9)
Vércukor terhelés 60 perces:  6,1 mmol/L
Vércukor terhelés 120 perces: 5,6 mmol/L




Állítólag ez jó!!Nem néztem utána  elhiszem.....

Mi is az inzulin rezisztencia??? Röviden IR.
"Az emberek jelentős részének szervezete rezisztens az inzulinnal szemben, tehát testében az inzulin nem képes lebontani a cukrot.
Az inzulinnak az a feladata, hogy a glükózt a sejtekhez szállítsa, ezzel energiát biztosítva számukra. Ha valaki rezisztens az inzulinnal szemben, akkor szervezete egyre több és több inzulint juttat a véráramba .
A PCOS gyakran társul inzulin rezisztenciával...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése